Výlet do Kunčiny Vsi

Z Brna jsme vyjeli do Lysic za deštivého počasí. Mysleli jsme, že se umoudří, ale ani v Lysicích nebylo o nic lépe. Vydali jsme se tedy pěšky přes vesničku Štěchov a po červené značce pokračovali až do Kunčiny Vsi, kde nás čekal správce místního obecního úřadu a ubytoval nás.

Když Kýbl zatopil v kamnech, začali jsme sušit mokré věci. Zatímco Hanka s Pepís připravovaly oběd, Denča zabavila děti hrami. Po obědě vedoucí připravili hru v sále. Děti měly za úkol sepsat, co z vystavených předmětů patří do „kápézetky“ a vymyslet souvislý příběh (najdete v příspěvku), ve kterém se věci budou vyskytovat. Některé příběhy byly opravdu vydařené a dokonce jsme se i nasmáli. Na podvečerní procházce jsme si nasbírali ořechy, prozkoumali okolí a vyhladovělí jsme se vrátili zpět do sálu. Po výtečné večeři si děti zahrály hry „Město, jméno“ a „Části těla“, poté jsme všichni ulehli do spacáků.

Sobota
Ráno jsme vstali a po rozcvičce, hygieně a snídani jsme se vydali na procházku. Chtěli jsme se podívat na nedalekou rozhlednu Babylon. Protože bylo trochu zataženo a rozhlednu otevírali později, zahráli jsme v lese hru „Kolík“ a šli se projít do vesničky Kozárov. Tam děti dováděly na hřišti a na kolotoči. Z Kozárova jsme pokračovali na zříceninu hradu Osík. Cesta vedla přes vesnici Strahaře a okolo kaple sv. Stanislava. Po cestě zpět jsme si zahráli na „Olagaly“ a vrátili se zpátky k rozhledně. To už svítilo krásně sluníčko a tak jsme se vyšplhali po 139 schodech nahoru a prohlédli si okolí z ptačí perspektivy. Kromě přírody nás zaujal stánek s občerstvením, kde jsme utratili pár peněz. Po návratu do ubytovny bylo přilehlé hřiště dějištěm naší další zábavy. Po obědě a poledním klidu jsme se na hřiště vrátili a zahráli si hry „Komáři“, „Zeměkoule“, „Na krále“ a „Opisování čísel“. Když jsme se po náročné přípravě topinek konečně navečeřeli, následovalo pár her, mimo jiné i hra noční. Úkolem dětí bylo najít včelí královnu, která se schovávala ve tmě. Po skončení si děti zalezly do spacáků a Pepís jim na dobrou noc zahrála několik písniček na kytaru.

Neděle
Jak je známo, v neděli se rozcvička nekoná, a tak k radosti všech, jsme po ranní hygieně hned začali uklízet a balit. Po snídani jsme v úklidu pokračovali a jakmile bylo vše hotovo, rozloučili jsme se a vydali se směrem zpět do Lysic. Bylo krásně a tak jsme si cestu pořádně užili. Dohráli jsme „Olagaly“, mnohem víc však děti zaujala bylinka netýkavka (více viz příspěvek), která rostla podél cesty a na děti vystřelovala svá semínka. Po cestě jsme navštívili zříceninu hradu Rychvald, kde jsme si dali svačinu a odtud pokračovali dále po červené značce. V Lysicích jsme navštívili zámek. Dětem se asi nejvíce líbily tajné dveře a historické zbraně. Poté jsme se najedli a pokračovali na náměstí. Děti si při hře prohlédly obec. Úkolem bylo správně zodpovědět zadané otázky, které se týkaly Lysic. Protože zbýval čas, koupily si děti zmrzlinu v zámecké kavárně a za chvíli už nás po ucpané silnici vezl autobus zpět do Brna.

Hanka

Narodila jsem se v roce 1986 v Líšni. Oddíl jsem začala navštěvovat po náboru na základní škole Holzova, kam jsem v té době chodila do druhé třídy. Tehdejší "Mravenci" mě bavili, a tak jsem vydržela a v šestnácti letech jsem konečně dospěla do vedení nynějších Kamzíků. Absolvovala jsem Obchodní akademii, odmaturovala a poté, co jsem propadla sítem v 1. semestru ekonomické fakulty, jsem si řekla, že bych mohla také přispět do státní pokladny 🙂 Od začátku roku 2007 pracuji ve firmě Audit Consult, a.s. jako samostatná účetní a sekretářka. V Kamzíku jsem se ujala funkce hospodářky. Čas věnuji dětem pro radost a to jak svou, tak hlavně jejich.