Barvy podzimu v Beskydech

Středa 26.říjen

Sešli jsme se ráno na autobusovém nádraží u Hotelu Grand. Dětí bylo hodně, z vedoucích Pepís. Odtud jsme všichni jeli autobusem Student Agency, který nás svezl do Nového Jičína. Zde jsme přestoupili na jiný autobus, který nás dovezl do Frenštátu. Došli jsme do ubytovny, ubytovali se a najedli. Poté jsme šli na krátkou procházku po Frenštátě a okolí, na náměstí a na sjezdovky. Večer pak večeře a hra „Vrah“.

Čtvrtek 27.říjen

Ráno jako na každém výletu – rozcvička, hygiena, bodování a snídaně. Poté příprava na výpravu. Dneska jdeme na Radhošť a na Pustevny. Z Frenštátu po červené značce přes Trojanovice, dále po modré na Ráztoku. Zde jsme nasedli na lanovku a po dvojicích jeli nahoru na Pustevny. Tady jsme zahráli zahřívací honičku. Pokračovali jsme k soše Radegasta, kde proběhl oběd, a dál až na Radhošť a ke kapli Cyrila a Metoděje. Všem se líbila kaple a vyhlídka, ze které byl pěkný výhled do okolí. Odtud zpátky po zelené na Ráztoku a do Frenštátu. Přijel Stoupa s Bárou. Navečeřeli jsme se, zahráli pár her a do hajan.

Pátek 28.říjen

Ráno opět rozcvička, hygiena, bodování a snídaně. Ale ani dnes neodpočíváme, jdeme na výlet do skanzenu do Rožnova pod Radhoštem. Z Frenštátu po modré k památné lípě a dále na rozcestník Malý Javorník. Tady oběd a při hře Kontakt 1,2,3 dále po zelené až do Rožnova. Prohlídli jsme si skanzen, něco nakoupili a šli na hřiště. Potom autobusem do Frenštátu. Opět večeře, zpěv s kytarou a nějaké hry.

Sobota 29.říjen

Ráno jsme vstávali brzo, abychom stihli autobus do Lichnova. Odtud jsme šli po žluté pěšky přímo do Štramberka. Cestou jsme navštívili zříceninu hradu Šostýn. Na náměstí ve Štramberku byla akce Štramberská strašidla, různé soutěže a písničky. Naše děti se aktivně zúčastnily všech soutěží a vyhrály pěkné ceny. Potom jsme šli na věž Trúbu, která se tyčí nad Štramberkem. Přes náměstí, nádraží a dál po červené značce zpět do Lichnova, kde jsme počkali na autobus a potom jeli zpět na ubytovnu. Přijel Smrky. Opět nějaké hry, večeře, zpěv s kytarou.

Neděle 30.říjen

Ráno, protože děti byly před budíčkem aktivní a živí, byla nečekaná rozcvička. Granko s Bárou mezitím připravily snídani a balíčky na odjezd. Poté hygiena a snídaně. Pak Smrky se Stoupou učili děcka, jak správně sbalit batoh. Až se všichni sbalili, následoval veliký úklid. Po úklidu se hrály hry venku: schovka, na třetího. Pak už jsme jen předali chatu a šli na vlak. Cestou jsme asi 3krát přestupovali, ale ani to nám nebránilo, zahrát si na kytaru a zazpívat. Pak jsme přijeli do Brna a rodiče si děti odvedli.

Podle mě velmi vydařený výlet. Hodně jsme toho viděli a poznali krásu Beskyd.

Granko

Do našeho oddílu chodím již pěknou řádku let. Pamatuji si ještě doby, kdy jsme byli jeden oddíl s TK Dřevaři a jezdili na Stálkov. Začalo to dětskými hrami, schůzkami, přecházelo to na víkendové a vícedenní výlety, až jsem okusila i co znamená jet na tábor. Tohoto kroužku jsem se chytla a to na tolik, že tu za těch pár let stojím jako vedoucí. Nejenže jsem se zde naučila spoustu nových věcí a dovedností, našla jsem zde i skvělé kamarády.