Pololetní výlet do Vilémovic

O víkendu a v podvečer pátku jsme podnikli výlet do Vilémovic. Osazenstvo bylo 9 dětí a 8 vedoucích, jmenovitě Denča, Jurka, Kikča, Krokodýl, Medúza, Plaz, Veverka, Škorpion, Štír. Z vedení pak Smrky, Peťa, Stoupa, Bára, Áda, Moris, Marťas a Koub.

V pátek odpoledne jsme se sešli na náměstí Karla IV. a dále autobusy docestovali až na Obecní úřad ve Vilémovicích, kde na nás čekalo ubytování v podobě příjemně vytopené tělocvičny s kuchyňkou o místnost vedle.  Po zabydlení se jsme si zahráli několik her, spapali k večeři pár táců obložených chlebů a pokračovali v poklidném programu (hry u stolu).  Poté se již šlo spát.

V sobotu ráno nás čekal budíček, rozcvička, snídaně, zuby, bodování a příprava na celodenní výlet. Navádění po trase dostali za úkol Medúza a Veverka, což byli na výletě jediní zastánci starších členů. Byla jim podrobně vysvětlena cesta (16km trasa, z Vilémovic na Macochu, poté lesem ke Sloupu a obchvatem přes koňský spád zpátky do Vilémovic). Všichni si nabrali čaj do termosek, na svačinu pak jablko, horalku a vyrazili jsme na cestu.

Cestu jsme začali odlovením kešky ve Smrtní jeskyni, jejíž zvláštností jsou krásné rampouchy rozmístěné po celé jeskyni.  Pro děti hotové lákadlo, si jich pár natrhat domů…co nám to dalo práce dětem vysvětlit, proč je netrhat :). Z jeskyně jsme pak pokračovali dál lesem, vysvětlili si pravidla celodenní hry bomba, kanec, … a šlapali dál až na Macochu. Navštívili jsme Horní vyhlídku, udělali pár fotek. Poté jsme se přesunuli na Dolní vyhlídku, znovu se pokochali skalním útvarem Moravy a pokračovali údolím poblíž Macochy až ke Sloupu. Cestou jsme se opět kochali blízkými jeskyněmi podél cesty údolím, ty přístupné jsme si dokonce i prolezli. Po cestě jsme ještě v altánku spořádali oběd a zbytek trasy byla už v podstatě už jen chůze spojená s výukovými tabulemi v CHKO.

Trasa nám padla na nohy tak akorád, nebyli jsme po návratu ani moc zničení, ale ani moc hyperaktivní. Bylo to takové akorát, vzhledem k zimě a náledí, co venku panovalo. Po návratu jsme tedy rozmrzli a snědli si večeři. K večeři jsme měli navařené výborné kuřecí rizoto (děkujeme Peťo!). Po večeři jsme si zahráli ještě dětmi vyžádané městečko Palermo a pak následoval tajemný program – další večerní vycházka, která vyvrcholila stezkou odvahy, kterou umocňovalo ještě začínající náledí na lesní cestičce. Všechny děti zvládli sobotu na jedničku, včetně nováčků, za což je moc chválíme! Po návratu do tělocvičny jsme již šli spát.

V neděli jsme měli stejné ráno jako v sobotu, včetně rozcvičky. Po snídani (chleba s marmeládou) se odehrála řada her v tělocvičně, procvičila se orientace s buzolou a orientace na mapě + postřehy na mapě ze včerejšího výletu. Následně jsme šli ven na nedaleké hřiště se trochu vyblbnout.

Po návratu nás čekali špagety na oběd, které byly také výborné Pěťo, Smrky! :). Po poledním klidu a odehráním pár kol společenských her jsme se již sbalili a vyrazili cestou domů, spokojení s celým výletem, kde se nám všichni zůčastnění, staří známí, ale i ti noví, osvědčili jako dobří Kamzíci a naučili zase pár nových věcí…

Tak na dalším výletě na viděnou!

Moris

Do Kamzíku mě přibrali na základní škole Pohankova ve 2.třídě. Nábor prováděli Pepís a Karas a v té době jsem si řekl proč to nezkusit. Již od první schůzky jsem se stal aktivním členem a bavím se tím doteď. V kamzíku jsem poznal fajn lidi, které bych nejspíš nikde jinde nepotkal a navštívil jsem tolik míst kam bych nikdy jindy nevstoupil. A to je můj důvod proč tu být. Zábava, kamarádi, poznání, hobby. Jsem členem tohoto oddílu od středy 8. září 2004. a od té doby jsem prošel pozicemi rádce skupinky, praktikant, etapovkář, hlavní vedoucí přes školní rok, až po funkci hlavního vedoucího na letním táboře, kde jsem setrval 4 roky až do ostěhování z Brna. Nyní pomáhám oddílu na dálku správcováním webu a programováním drobných funkcí, které oddíl potřebuje. A samozřejmě dál jezdím na výlety a tábory, neboť to se dá stíhat i z velké dálky. Moje aktivita pro oddíl přeskočila z klubové na unijní. V současné době zastávám pozici Místonáčelníka pro členskou základnu na Ústředí České tábornické unie.