Víkendovka Hustopeče

Pátek

V pátečním podvečeru jsme se sešli na Hlavním nádraží v počtu 11ti dětí a 5ti vedoucích. Jmenovitě to byli Kahunas, Koleje, Krokodýl, Medúza, Miki, Murlock, Plaz, Škorpion, Štír, Veverka a Vojta. Z vedoucích to byli Moris, Smrky, Matouš, Marťas a Kuba. V této sestavě jsme se vydali na nástupiště. Po nástupu do rychlíku jsme se rozloučili s rodiči a upalovali vlakem do Hustopeče s přestupem v Šakvicích.

Po příjezdu do Hustopeče jsme se přesunuli s batohy od nádraží ke středisku Pavučina, kde jsme měli ubytováni. Následovalo zabydlení se ve 3 různých pokojích, večeře a rychlá prohlídka města, což nám trvalo až do noci. Po návratu na ubytování jsme rychle zahráli ještě partičku karet Bang a šli na kutě.

Sobota

Sobotní budíček nám k našemu údivu zařídily samotné děti – ta nejmenší kamzíčata. Dokázaly vzburcovat na nohy celý svůj pokoj. Zbytek oddílu na ně rychle navázal. Nebylo by to nic zlého, kdyby nebylo právě 6 hodin ráno :-D. Po vysvětlení jak se věci mají se celý oddíl opět vydal do spacáků a dospal svých zbylých 90 minut, než nastal plánovaný budíček.

Po budíčku proběhla rozcvička v podání Matouše. Na snídani jsme snědli chleba s marmeládou, vyčistili si zoubky, obodovali úklid (starší obodováni vedoucími, mladší obodováni staršími pod dohledem vedení) a připravili si výstroj na jednodenní výlet. V mezičase se k nám přidala Káťa a Ola s dětmi. V devět hodin jsme již vyráželi k našim dvěma cílům výletu – Mandloňové rozhledně a opevněnému kostelu Kurdějov. Prvním cílem se stala rozhledna. Výhledu na okolní krajinu jsme se dočkali zhruba po hodině a půl šlapání. Počasí nám přálo. Bylo slunečné počasí a okolí všude po okolí bylo parádně vidět. Včetně Pálavy. Pokochali jsme se, snědli svačinu, utvořili pár fotek a pokračovali v procházce okolními vinicemi. Na oběd jsme se zastavili u Předního rybníka. Děti si po obědě v rámci poledního klidu postavily svoji přehradu a my jsme mohli pokračovat na kostel. Kostel byl přesně takový, jak jsme jej očekávali. Pobíhali jsme mezi opuštěnými zdmi opevnění, lezli jsme po dřevěném cimbuří a snědli zbytek zásob na cestu. Ke konci odpoledne jsme se již vrátili do Hustopeče.

Po návratu jsme šli pro dřevo na večerní opékání špekáčků do nejbližšího lesa. Každý odnesl náruč dříví a bylo hotovo. Než se setmělo, odehráli jsme sérii her. Vybíjená se dětem líbila asi nejvíc. Konkuroval Lžičkový závod, při kterém se dva týmy snažili postupně trasou doházet pomocí metrové tyčky se lžičkou pinpongový míček do cíle dříve, než to udělá druhý tým. V rámci týmu se pak hráči měnili po jednom hodu, než dosáhli cíle. To bylo švandy, když míček padnul kam neměl :D. Takto jsme stihli zahrát jenom 3 kola a už se setmělo. Mladší se naučili zapálit oheň. Starší si vyzkoušeli komunikaci vysílačkami a šli jsme si upéct večeři na ohni.

Když jsme se do syta najedli a trochu nám slehlo, zašli jsme si ještě zahrát pár her do tělocvičny. Kdo chtěl si mohl po hygieně jít zahrát ještě společenské hry do jídelny, kdo nechtěl, šel si už po celém dni lehnout. Ve spacácích jsme po hodině hraní skončili všichni a tím pro nás sobota skončila.

Neděle

Neděle byla zaměřená jako herní den celého výletu. Proběhly klasické ranní úkony s bohatou nedělní snídaní (jogurt, vánočka, kakao). Dopoledne jsme odehráli maximum co šlo z 15 her, co byly vpraveny do oddílu jako zcela nové. Hry měli mimořádný úspěch :-). Následoval oběd. Špageti s kečupem a velkou hromadou sýra. To jsme si dali do nosu.

Po poledním klidu jsme se už jen sbalili, rozdali si diplomy za bodování jednotlivců (1.Miky; 2.Koleje; 3.Kahunas), upomínkové diplomy s odměnami a vyrazili na vlak do Šakvic. Od tama to bylo jen 24 minut vlakem a již jsme byli zpátky v Brně na nádraží, kde na nás čekali rodiče. Dali jsme výletu sbohem a tím výlet skončil.

Příloha

Koukněte se, jak vypadaly diplomy za akci Hustopeče

Fotky

Moris

Do Kamzíku mě přibrali na základní škole Pohankova ve 2.třídě. Nábor prováděli Pepís a Karas a v té době jsem si řekl proč to nezkusit. Již od první schůzky jsem se stal aktivním členem a bavím se tím doteď. V kamzíku jsem poznal fajn lidi, které bych nejspíš nikde jinde nepotkal a navštívil jsem tolik míst kam bych nikdy jindy nevstoupil. A to je můj důvod proč tu být. Zábava, kamarádi, poznání, hobby. Jsem členem tohoto oddílu od středy 8. září 2004. a od té doby jsem prošel pozicemi rádce skupinky, praktikant, etapovkář, hlavní vedoucí přes školní rok, až po funkci hlavního vedoucího na letním táboře, kde jsem setrval 4 roky až do ostěhování z Brna. Nyní pomáhám oddílu na dálku správcováním webu a programováním drobných funkcí, které oddíl potřebuje. A samozřejmě dál jezdím na výlety a tábory, neboť to se dá stíhat i z velké dálky. Moje aktivita pro oddíl přeskočila z klubové na unijní. V současné době zastávám pozici Místonáčelníka pro členskou základnu na Ústředí České tábornické unie.