LT Matějovec 2009 „Za tajemstvím Nilu“

Poklad starší:

Družinkové pokřiky

Anúbis

Hlubiny podsvětí stráží, na vahách smrti duši ti zváží.

Anúbis tajemství skryje, avšak jak šakal na měsíc vyje…Aúúúú

• Kari, Granko, Carmen, Kecka, Isa, Míša

Sekhmet

Se sekhmet a naší láskou, my zmateme muže,

kdo je proti, ať si zkusí, milovat nás už jen může.

• Eva, Štěpka, Káťa, Kája, Lucka, Anička

Nepththys

Nephthys to je bohyně,

tváříme se proto nevinně.

• Blaster, Tchýňa, Dan, Radek, Příšera, Karlík

Horus

Náš bůh je mocný vládce,

vody a jídla dobrý dárce.

• Marťas, Kuba, Mara, Poty, Denis

Vedení

Faraon a jeho parta,

celý tábor bude sranda.

• Matouš, Stoupa, Pepís, Karas, Bára, Padík, Zdenička

Přepis táborové kroniky

Den první – sobota 1.8.

Dnes jsme vyjeli z Brna, vstříc novým dobrodružstvím. Cesta nám rychle utekla a tak jsme se ani nenadáli a přivítal nás Dolní Bolíkov.

Pěšky do tábora nedělalo nikomu problémy, až na Kubu, který rozcházel nové kanady. Na cestě jsme se potkali se Dřevaři. V tábořišti nás přivítali další vedoucí, kteří již v plné parádě stavěli stany. Po příjezdu jsme se nechali občerstvit od Zdeničky, naší kuchařky. Po této rychlé svačině jsme přiložili ruku k dílu a pomohli vedoucím ve stavění stanů s podsadou. Vše jsme stihli dokončit za světla a tak jsme měli večer kde spát.

Den druhý – neděle 2.8.

Vyjímečně v neděli proběhla rozcvička. Nováčci se seznámili s ranním Kamzičím režimem a až na pár vyjímek byl přijat s klidem 😉 Zdenička nám s provizorní službou připravila chutnou snídani. Nasycení jsme se pustili do stavby tábora. Už je skoro hotov 🙂 Kolem deváté hodiny jsme se chystali k táborovému ohni, ale co čert nechtěl, spustil se déšť a tak nám skoro překazil plány. Nedali jsme se však a s Pepís, Jurou a Kolmanem si pořádně zazpívali v jídelně. Stany až na jedu vyjímku přečkaly déšť bez problémů. I Granko s tou malou dírkou.

Den třetí – pondělí 3.8.

Dnešní den byl v duchu dostavování tábora. Pepís s Bárou vytvořili krásnou táborovou nástěnku. Po obědě vedení zahrálo první scénku a tím uvedlo letošní etapovou hru „Za tajemstvím Nilu“. Hned po scénce byly děti uvedeny do první etapovky – Hra o jména. Za úkol museli projít spletitým bludištěm, poté si zvolit družinkovou barvu a v drsné planině najít sérii skládanek, které jim odhalili název božstva, kterému musí, na přání faraóna Džosera (Matouše) vystavět krásný honosný chrám. Letos tu máme 2 holčičí a 2 klučičí družinky. Jsou to družinky Anúbis, Horus, Nephthys a Sekhmet. Uvidíme, jak se děti zhostí svých úkolů.

• Služba: –
  • Vítězný pokřik: Anubis

Kopřiti se tady nedá, Stoupa vždycky všechny hledá.

Práce bylo nad hlavu, stálo to za parádu.

Za to, že si můžem hrát, tábora si užívat.

Den čtvrtý – úterý 4.8.

Dnešní studený den jsme započali rozcvičkou a dobrou snídaní. Dopoledním programem byla výroba vlajek. Po obědě Karas s Pepís dodělali klučičí latrínu 😉 Odpoledne Padík s klukama ze 23. porazili v drsné planině několik soušek a tak mohly děti s Matoušem a dalšími vedoucími na vycházku. Ta vedla přes vysílač na malém kameni nad Rožnovem, přes Šibeník a Vlčí jámu zpátky do tábora. Mezitím se Stoupa zabydlel ve stanu a Karas s Pepís postavili holčičí latrínu. Před spaním jsme si ještě zazpívali na dobrou noc.

• Služba: Nephthys

Matouš, ten se neztratí,

ten má mapu v pozadí.

Den pátý – středa 5.8.

Po dnešní rozcvičce jsme se pustili do tvorby „koulí“. Děti v družinkách měly za úkol smočit dvojlist novin ve škrobové vodě, zmačkat do koule a přes příkop je poslat na sušící desku. Hra měla úspěch a to děti netušili, že je čeká celé herní dopoledne. Před obědem jsme tedy padli ulítaní, uběhaní a uházení. Spokojenost. Po obědě Stoupa vyučoval šifry u táborového kruhu a hned poté jsme děti z nich vyzkoušeli. Pohyb v odpoledni zajistila hra Na jeleny, dobrovolné koupání, nástup, večeře a po večeři s přítelem Koutky H. Hasanem bylo večerní zpívání.

Utahané děti však ještě spát nešly, čekala je malá autogramiáda. Děti musely v drsné planině najít sedm trpaslíků, od nich po splnění úkolu získat sedm podpisů, poté podpis čarodějnice a nakonec podpis samotné Sněhurky, kterou nám zahrála Lada Ž.

• Služba: Anubis
  • Vítězný pokřik: Anubis

Práce a jeleni, už jsme z toho střelení

• Pokřik vedení:

Karasova „blískavice“, bez kontroly nikdy „výce“.

Den šestý – čtvrtek 6.8.

Krásné ráno. Uzlování s Matoušem během kterého vedení připravovalo hru. Výborný oběd, smažený sýr s bramborami a tatarkou jsme Zdeničce pochválili. Během poledního klidu vedení dodělalo hru, služba předala službu 😉 jiní poslali domů či si hráli na hřišti. odpoledne začalo soutěžní rajóny. Zbytek odpoledne jsme strávili sháněním podpisů našeho zpěváka Garpa. Děti se museli dostat přes jeho ochranku, a to nebylo vůbec jednoduché…

• Vedoucí dne: Iva Ž.
  • Vítězný pokřik: Nephthys

Garp a jeho palice, ta dostane nejvíce.

Dopisy od Garpových fanynek.

• Sekhmet – Milujem Tě, Garpe náš, proč se za strom schováváš? Proč nám nejdeš jednou vstříc, když Tě chceme víc a víc..
  • Anubis: Garp má ochranku bez citu, jsme rádi, že už není tu! 🙂

Den sedmý – pátek 7.8.

Po rozcvičce a výborné snídani byl s Karasem a Pepís zahájen tábornický „Dvoj-Troj boj“. Děti na čas zatloukaly a vytahovaly hřebíky, řezaly dřevo na čas a na správnou míru. Po skončení se natahalo dřevo a šlo se na oběd. Po něm vedení ohodnotilo vlajky družinek. Sekhmet jasně vyhrál. Poté děti s Matoušem a Padíkem uzlovaly a pak i soutěžně na čas. Čas před večerkou jsme vyplnili zpěvem.

• Vítězný pokřik: Sekhmet

Někdo jezdí dopředu, faraón zas pozadu.

Jednou ho to nemine, při bouračce zahyne.

Den osmý – sobota 8.8.

Dnešní den byl ve znamení dřevo-tvorby. Děti si musely sestavit svoje lavičky k táb. ohni. Všichni uspěli, Nephthys to dohnal k dokonalosti lavičkou s opěradlem. Též se nanosilo něco dřeva a poté, po obědě děti vymýšleli scénky. Večer u ohně jsme je všichni shlédli a moc se nám líbily. Zahrály se písničky, Pepís, Jura, Kolman…orchestr 1.A :-). Též jsme vyhlásili vítěze některých velkých her jako Garp, Lov ryb, Zajatec apod. K půlnoci jsme oheň ukončili a šli spát.

• Vítězný pokřik: Nephthys

Žralok se po vlnách nese, s Padíkem však nesnese se.

Den devátý – neděle 9.8.

První tradiční táborová neděle. Po budíčku následovala příprava na letecký den, byla poměrně dlouhá, ale stejně nakonec pár věcí „vylítlo“ ze stanů ven. Nástup, snídaně (vánočka a kakao) a ranní hygiena. Po tom všem jsme započali výdej materiálu na stavbu chrámů. Zbytek dopoledne jsme strávili hrou Kurýři, ze které jsme se po dvou letech vrátili. Na území Drsné planiny děti převážely poštovní zásilky, za které získávaly peníze. Po obědě a poledním klidu proběhl sanitární den. Družinky, které se nekoupaly, pokračovaly na stavbě chrámů, řezalo se dřevo a kluci se koupali v rybníku. Večer se konal nástup, večeře a po večeři zpěv s Eliškou, která hrála na kytaru.

• Služba: Anúbis
  • Vítězný pokřik: Nephthys a Horus

Stavba chrámů započala, těžká práce, ta nám dala.

Stavba chrámů byla sranda, i když jsme jen malá banda.

Den desátý – pondělí 10.8.

Máme tu nový týden! Budíček, rozcvička, bodování a snídaně, jako tradičně. Po hygieně následoval dopolední program, Matouš učil děti orientaci – práce s mapou, buzolou. Stoupa mezitím nachystal orienťák, který vedl po lese kolem tábora. Po obědě byl polední klid, během něhož přijely Iva a Lada Ž. Po skončení poledního klidu jsme zahráli další etapovou hru, výrobu papyru + ódu na svého boha. Během etapovky proběhlo vyhodnocení chrámů. Hmotu na papyrus vyrobily děti poměrně rychle a v dodělání samotného papyru budeme pokračovat v dalších dnech. Po etapovce byla svačina, výborná buchta, kterou přivezly Iva s ladou. Na rozveselení a rozdovádění dětí Stoupa vymyslel koulovou přestřelku. Ve chvilce se území tábora proměnilo v území boje a děti se pořádně „rozveselily“. Večer se blížil, a proto proběhlo rychlé koupání, večerní nástup, večeře a spánek.

• Vítězný pokřik: Nephthys

Bacha, Stoupo, koule letí, máš za sebou hlavy dětí.

Den jedenáctý – úterý 11.8.

Dnešní ráno bylo trochu deštivé, avšak rozcvičce, bodování ani programu to nezabránilo. Po snídani jsme obdrželi svačinové balíčky a vydali se do Kaprouna. Obdivujíc hromadu kamení u pomníku Járy Cimrmana jsme čekali na parní úzkokolejku. Vláček nás zavezl až do Jindřichova Hradce, kde si děti nakoupili sladkosti, prohlédli jsme si náměstí, prošli hrad i s prohlídkou a vyfotili se u vodního mlýna. Cesta zpět vedla vlajek opět do Kaprouna a poté do tábora, kam jsme přišli až za tmy. Snědli jsme si výbornou polévku a unavení šli spát.

za-tajemstvim-nilu-razitka-1024x808
  • Služba: Sekhmeth
  • Vítězný pokřik: Anúbis a Nephthys

Výprava do Hradce, proběhla hladce. avšak máme brzo spich, nestihnem si narvat břich.

Jindřicháč nás přivítal, některé jídlo však zamítal.

Den dvanáctý – středa 12.8.

Tradiční budíček, rozcvička a bodování. Ráno při snídani přijeli záchranáři z Brna (Kubele, Hanka a spol.). Dopoledne nám přednášeli výuku zdravovědy, pokračovali jsme také na tvorbě papyru. Po obědě a poledním klidu proběhla další etapová hra – Záchrana raněného. Ve skalách u Korunního rybníku záchranáři předváděli zranění – uzavřenou a otevřenou zlomeninu. Družinky měly za úkol zraněné správně ošetřit. Některým se dařilo více, některým méně, ale nakonec všichni zraněného ošetřili. Mezi tím se družinky střídaly v turnaji v přehazce. Po večeři a nástupu vedoucí připravili další etapovku, večerní „Probuzení mumie“. Drsná planina se proměnila v loučemi osvětlenou pyramidu a děti procvičily svoje paměti při učení zaříkávadla. Po hře jsme všichni rádi ulehli do spacáků.

• Vedoucí dne: Iva
  • Vítězný pokřik: Anúbis

Kost z ruky čouhá ven, obvaz tam a obvaz sem.

Pacient nám stále křičí, že je jeho ruka v ….

Den třináctý – čtvrtek 13.8.

Dnes jsme se vydali na výpravu. Cílem naší cesty byl hrad Landštejn. Počasí se naštěstí po deštivé noci vzpamatovalo, a tak nám nic nebránilo vydat se na cestu. Během cesty jsme si zahráli hru „Zakázané slovo“. Jakmile se hrad objevil na obzoru, zatáhla se obloha a přišel déšť. V pláštěnkách jsme došli do cíle – část dětí šla s Pepís a JJ na prohlídku hradu, kde byl doprovodný program v podání historické skupiny (šerm, středověké tance, ukázka zbraní, …). Zbytek prozkoumával okolí hradu. Do tábora jsme se vrátili pozdě odpoledne, takže oběd se proměnil ve večeři. Děti dohrály přehazku a unaveni z výletu šly spát.

• Vítězný pokřik: Sekhmet a Nephthys

Kdyby wasaby rostlo na keřích, já sbírala bych mnohem víc. Vždyť jeho efekt je vzrušující, ten je dobré nálady klíč.

Prší prší nad Landštejnem, jak daleko ještě půjdem?

Den čtrnáctý – pátek 14.8.

Dnešní dopoledne bylo trochu roztroušené. Část dětí připravovala dřevo, abychom měli čím topit a z čeho připravit sobotní oheň. Holky barvily s JJ a Pepís trička. Použita byla netradiční batika, takže výsledek se podařil dokonale. Kluci v mezičase hráli hry s míčem. Po obědě se rozdal materiál na stavbu chrámů. Přijela Bára, Karas, Smrky, Raider a Jura. Bára napekla moc dobré sušenky, mňam, to jsme si pochutnali. Odpolední program byl jasný – etapová hra „Malý poklad“. Družinky se ocitly v současnosti a jejich úkolem bylo rozluštit záhady starověkého Egypta. V okolí tábora bylo rozmístěno několik zpráv s nápovědou, které děti musely rozluštit. Úkol to ale nebyl jednoduchý, a proto jsme etapovku dohrávali ještě večer až do setmění.

• Vítězný pokřik: Anúbis

Faraon dnes mrtvý byl, na mluvení měl však sil.

Imhotep se zase sekl, faraon to za něj řekl.

Den patnáctý – sobota 15.8.

Dopoledne proběhlo ve znamení příprav na večerní oheň. Po skončení měly děti chvíli volna na stavění chrámů. Sluníčko nás potěšilo, a tak jsme vzali člun a šli si zaplavat k rybníku. Po obědě a poledním klidu jsme na území Drsné planiny zahráli očekávanou hru Motýli. Během hry se nám podařilo nasbírat asi 50 suchohřibů. Motýli měli velký úspěch a sběrači se vyznamenali. Čas před večeří děti využili na přípravu scének. Po nástupu a večeři jsme se odebrali k Táborovému ohni. Sešla se pěkně velká skupina hudebníků – basa, kytary, mandolína, housle a flétna. Děti i vedoucí si připravili zajímavé scénky, takže bylo veselo.

• Vítězný pokřik: Nephthys

Bacha, lidi, je tu Tse-Tse, ber motýly a pryč z klece!

Den šestnáctý – neděle 16.8.

Neděle se opět nesla v duchu sanitárního dne. Holky i kluci si vyprali špinavé prádlo a vykoupali se. Mezitím družinky dostavovaly chrámy bohů, návštěvy nám zase pomohly postavit Fiňák a latrínu za kuchyní. Děti si také vyrobily z papírové krabice terč, aby mohli plnit bobříky míření. Po výborném obědě (sekaná, těstoviny, nudlová polévka) odjely návštěvy a zůstal tu jen Honzík s Kloboukem, kteří ale odjeli domů také, v pondělí ráno. Vedení připravilo dětem cvičný poplach jako trénink na večerní hru nebo případnou evakuaci v případě ohrožení. Po poplachu proběhlo rychlé bodování stanů a zahráli jsme další etapovku. Tentokrát bylo úkolem připravit hostinu na počest výstavby sfingy a obelisku. Děti dostaly mleté maso, za úkol měly vytvořit ohniště, uvařit a okořenit maso. Všem se jídlo povedlo, ale kupodivu kluci zvítězili nad holkama. Po večeři čekalo děti překvapení – přespání mimo tábor. Na čtyřech místech v lese přenocovaly všechny družinky. Ráno v děvět hodin se hlásily v táboře.

• Služba Anúbis
  • Vítězný pokřik: Nephthys

Maso bylo plné hlíny, hodíme ho do latríny.

Den sedmnáctý – pondělí 17.8.

Dopoledne se děti učily s Vlkem přírodovědu. Poté si své nové znalosti otestovaly v orientační hře po okolí tábora, ve které musely poznat různé druhy kytek. Odpoledne se počasí malinko zkazilo, ale to nebránilo výletu do Peníkova. Během cesty vedoucí ukázali dětem i Graselovu sluj a bývalé tábořiště na Stálkově. Výlet to byl pěkný, protože noví táborníci poznali zatím neprozkoumané místa a starší členové si připomněli tábory na Stálkově. Výprava byla poměrně dlouhá, a proto po návratu do tábora proběhlo rychlé koupání, nástup, večeře a zasloužený odpočinek ve spacáku.

• Vítězný pokřik: Anúbis

Vlk a jeho znalosti, učiní nás chytřejšíma.

Kytky známe od kosti, Vlk je přece vždycky prima.

Den osmnáctý – úterý 18.8.

Ráno budíček, snídaně a dopolední program – příprava dřeva na doplnění zásob a závěrečný oheň. Družinky soutěžily v tzv. Hadovi, kdo z doneseného dřeva udělá delšího hada. Po přípravách dřeva jsme zahájili táborovou olympiádu. Soutěžilo se ve čtyřech disciplínách – sprint a skok, hod papírovou koulí, vrh kládou a zaběhnutí Fiňáku. Po obědě Pepís rozdala rádcům materiál na stavbu chrámů a poté jsme zahájili olympijský maraton. Běželo se asi 3km – kolem Hlaďáku do Matějovce, odsud po silnici směrem na Rožnov a kolem Rožnovské studánky do tábora. Nejlepším maratoncem se stal Tchýňa. Po maratonu následovalo koupání a závod v plavání. Po večeři byl dobrovolný zpěv v jídelně a dobrou noc!

• Vedoucí dne: Vlk
  • Vítězný pokřik: Sekhmet a Horus

Býk chodí po lese, kdo jste blízko, třeste se.

Dnes jsem maraton běžel, na silnici jsem ležel.

Den devatenáctý – středa 19.8.

Dnes jsme děti vzbudili poplachem, celý den se totiž konal dlouho očekávaný poklad. Vedoucí rozdělili starší členy spravedlivě na dvě skupiny – starší a zkušené a mladší méně zkušené. Vždy se utvořila dvojice s jedním staršíma jedním mladším členem. Úplně nejmladší šli poklad vlastní. První úkol byl ale společný – v táboře najít egyptské symboly a spojit je dohromady písmeny naší abecedy. Na první pohled jednoduchý úkol, ale některým dal zabrat. Děti se tímto trochu „rozhodili“ a mohli vyrazit. Vedoucí (Stoupa a Matouš) jezdili mezi zprávami a kontrolovali průběh, Pepís a „marodi“ zůstali v tábořišti, hráli deskovky a užívali si sluníčka. První pokladové příchozí přišli v osm hodin večer, byly to Míša a Lucka, které šly malý poklad. Ti starší se do tábora vrátili mezi 22-2 hodinou. Každého příchozího čekalo chutné překvapení – pravé egyptské jídlo, které uvařil Vlk. Unaveni po asi 40km hledači pokladů ulehli do svých stanů.

• Vítězný pokřik: Nebyl nástup

Den dvacátý – čtvrtek 20.8.

Blíží se konec tábora. Od rána bouráme stany dětí a chystáme se domů. Každá družinka si na území Drsné planiny si postavila přístřešky z plachet, aby mohli kde nocovat. Ve volných chvílích Pepís vydala materiál na dokončení chrámů a vida, některým už se paláce rýsují! Během odpoledne se nám podařilo zbourat i stany vedoucích, marodku a izolaci. Za odměnu jsme se po práci vykoupali v Hlaďáku. večer jsme si stihli zazpívat pár písniček se Stoupou a Pepís a poté se odebrali do svých „nových“ obydlí. V noci přijel Karas s Navcem.

• Služba: Anúbis
  • Vítězný pokřik: Anúbis

Faraon a jeho banda, celý tábor bude práce!

Den dvacátý první – pátek 21.8.

Pokračujeme v bourání tábora. Přijel Láma z 23. oddílu, tak nám pomáháa organizuje úklid podsad. Kluci vybourali lavice a stoly v jídelně, tak se tam můžou naskládat podsady. Karas a Pepís s pomocí kluků zbourali a zasypali latríny. Pomalu také probíhá úklid táborové kuchyně. Padík se skupinou dětí dokončil táborový oheň na večer – tzv. oheň tří barev. Protože vykouklo sluníčko, stihli jsme se před obědem vykoupat v Hlaďáku. Odpoledne pokračujeme v dokončení úklidu a vedoucí hodnotili stavby chrámů. Bára a Pepís dodělaly také táborová trička, nastříkaly na ně logo tábora „Za tajemstvím Nilu“. Večer se konal závěrečný táborový oheň, proběhlo vyhodnocení jednotlivců i družin, rozdaly se věcné ceny i diplomy pro vítěze. Naštěstí pro nás se nám vyhnula velká bouřka, a tak se poslední oheň vydařil.

• Vítězný pokřik: Nephthys

Když zazvoní kolejnice, kopru tady není více.

Den dvacátý druhý – sobota 22.8.

Tři týdny utekly jako voda a jedeme domů. Úklid tábořiště s povedl, pan Matula odvezl věci zpět do Brna. Rozloučili jsme se s Matějovcem a pokračovali na vlak do Dolního Bolíkova. Za Stoječínem nás dohnal Stoupa, ale i déšť. Usušili jsme se až ve vlaku, zahráli na kytaru a v sedm hodin večer se vrátili k rodičům do Brna.