LT Matějovec 2020 „Poslední teepee“

Diplomy

Družinky

Potrefená husa

Legolas, Had, Šárka, Ferda, Listr (+ kuchroň)

My vyhrajem, kdo jiný, přepíšeme dějiny.

Hladový krokodýl

Krokodýl, Bára, Bendy, Brouk, Tiago (+ kuchroň)

Tým hladový krokodýl, je tu aby zvítězil.

Lidožravý delfín

Vája, Kečup, Paťa, Fíša, Bibi (+ kuchroň)

Lidožravá banda, s delfíny je sranda.

Hrdí orli

Nelča, Jája, Mamut, Šarla, Fanóš (+ kuchroň)

Orli jsou tu zas, bojte se nás.

Přepis táborové kroniky

DEN PRVNÍ, pondělí 3.8.2020

• Vedoucí dne: Granko
  • Služba: všichni
  • Pokřik: všichni

Už je to tu zase! Jedeme na tábor! Tradičně jsme se sešli na Hlavním nádraží, letos v počtu 3 vedoucích a 17 dětí. Všichni jsme si změřili teplotu a vydesinfikovali ruce, a pomale se přesunuli k nástupišti. Letos jedeme trošku jinak: Brno – Havl. Brod – Dol. Bol., s přestupem pouze 5 min! Vlak už měl ale od začátku zpozdění a zpoždění nabíralo víc a víc (nakonec až 20 min).

Už jsme se báli, že vlak nestihneme, hledali jsme náhradní variantu.. ale lokálka na nás počkala! Rychle jsme přeskočili do druhého vlaku, v Jihlavě jsme kvůli výluce nasedli do autobusu, v Kostelci z něj vystoupili a pokračovali vlakem do DolBolu a odtud pokračovali pešky do tábora.

Počasí nám nepřálo, pršelo v Brně i celou cestu vlakem. Naštěstí!! po cestě do tábora nespadla ani kapka. Suší jsme došli do tábora cca v 17:45 hodin. Následovala prohlídla tábořiště, seznamovačka, vybalování a nastěhování se do stanů. Večeře od Luboše a Veverky, pár her na louce a kartičky. Hlídku provedlo pár dobrovolnic z řad holek (Vája, Nelča, Barča, Šárka).. celou noc propršelo.

DEN DRUHÝ, úterý 4.8.2020

• Vedoucí dne: Kahunas
  • Služba: Hladový krokodýl
    • Potrefená husa „Potrefená husa, porazí i Husa.“

Prší a prší. Ráno jsme se probudili do chladného a deštivého dne. Rozcvička proběhla v jídelně, pak následovala snídaně, zuby a bodování. Pak rychlý nástup na starém náměstíčku a dopolední program v jídelně. Seznamovací hry s Kari a Stoupou, krátká procházka kolem Rožnovské až do Matějovce a zpět do tábora. Následoval kuřízek k obědu a polední klid.

Pořád prší nebo mrholí, a tak stále hrajeme hry v jídelně. V první řadě jsme se rozdělili do družinek formou hádání, nejlépe si svou družinku nahádal Legolas. Poté se vysvětlily pravidla doplňkové hry INDIÁNI s Bangy a Mancaty. Družinky si na to vymysleli jména svých družin a začali pomale kreslit a navrhovat vlajky. Letos máme družinky: Hladový krokodýl, Lidožravý delfín, Hrdý orel a Potrefená husa. K večeru se počasí trošku umoudřilo a tak jsme zahráli i pár míčových her na louce. Večer měl proběhnout zahajovací oheň, ale skrz špatné počasí jsme si nakonec jen zazpívali v jídelně.

DEN TŘETÍ, středa 5.8.2020

• Vedoucí dne: Dave
  • Služba: Potrefená husa
    • Hladový krokodýl „Vyrábění vlajek a čelenky z krajek.“

Budíček! Rozcvička! Konečně je trošku lepší počasí a tak může proběhnout rozcvička v rybníce. Jó, ten byl studený! Ale zvládli jsme to. Jogurt na snídani, bodování a nástup. Dnešní program: hra Had (nošení dřeva) – vyhrály týmy pod vedením holek rádkyň, Nelči a Váji. Jen tak dál! Svačina a jako další program disciplíny – stavění stanu s Davem,  zdravověda s Morisem, uzly s Matoušem, orientace s Kahunem a služba. Rychlé rajóny a na oběd čočka s vajíčkem

Po poledním klidu následovala první etapová hra – PIKTOGRAMY. Osadníci objevili Velké Pláně, které si mysleli, že jsou neosidlené. Poté ale uslyšeli za stromem křupnutí a tam nalezli indiánskou vesnici. Jenže indiánům nerozuměli. Jedině šaman rozuměl osadnické řeči. Náčelník Chlupatý medvěd řekl, že pokud s nimi chtějí osadníci být za dobře, musejí se naučit indiánský jazyk nebo alespoň obrázkové piktogramy. Na toto téma se nesla i naše hra. Družinky dostaly puzzle s piktogramy a měly za úkol vyluštit jména 4 indiánů. Ze začátku měly všechny družinky vyluštěná jen dvě jména, protože stříhat s šamanem kámen-nůžky-papír není lehká záležitost. Nakonec hru nejrychleji dokončila družinka Hrdý orel, a to i přes to, že ztratili žeton, který Ferda nakonec našel a  družince vrátil. Druzí skončili Lidožravý delfín. Na třetím místě mohli být Hladoví krokodýli, avšak i ti ztratili svůj žeton. Třetí tedy byli Potrefená husa a Hladový kroko poslední.

Poté jsme si vysvětlili pravidla celé etapové hry, rozdali mapky Velkých Plání, čelenky a vysvětlili pravidla pro sbírání pírek. Pak zbyl ještě nějaký čas na dodělávání vlajek a byla večeře. Po večeři následovala Kubrtova minutová hra, která děti táák bavila, že se protáhla až k večerce. Takže zuby a spát.

DEN ČTVRTÝ, čtvrtek 6.8.2020

• Vedoucí dne: Hanička
  • Služba: Lidožravý delfín
  • Pokřik:
    • Hrdí orli „Stoupání a velká túra, to je naše noční múra.“

Dnes jsme se probudili do velice krásného rána, sluníčko svítilo až nás paprsky na rozcvičce pálili do zad. Ráno proběhlo tradičně, po nástupu jsme se začali balit na jednodenní výlet po okolí tábora. Pod vedením Haničky jsme se vydali do Rožnova, po silnici k Hamerskému rybníku, Klenovské samoty, Kaproun. Zde jsme poobědvali a pokračovali dál. Po cestě lesem, přes vykácené palouky až jsme vyšli u totemu u Šibeničního vrchu. Tady proběhla sváča a po silnici už jsme pokračovali do tábora.

Po vycházce jsme dali velkou koupačku v rybníce i s jízdou na paddleboardu. Někteří zvládli i bobříka  vody. Následovala večeře a během ní si výherci včerejší hry INDIÁNI vybrali svou odměnu – obsluhu vedoucími u večeře. Toho Legolas, Ferda, Šárka, Štěpán a Bendy náležitě využili a obsluhu číšníků si užívali. Pokračovali rychlé rajóny, hry na louce, psaní dopisů a rádcové si do svých území zakreslili posvátná místa. Po náročném dni následovaly klidné kartičky v jídelně a odpočinek.

DEN PÁTÝ, pátek 7.8.2020

• Vedoucí dne: David K.
  • Služba:  Hrdý orel
  • Pokřik:
    • Lidožravý delfín „Paddleboardy, pádla, boty, to jsou slova naší roty.“

Další probuzení do krásného slunečného dne (20°C). Pravidelný režim a na bodování výběr vedoucích jako odměna z INDIÁNŮ. Disciplíny, svačina a pěstovatelská etapovka. Krátká scénka a rychle sázení rostlinek mungo do PET lahví, řeřichy na vatu a obilí do hlíny. Poté nošení a chystání dřeva na zítřejší oheň. Na oběd byl vývar a rizoto a potom prodloužený polední klid.

DEN ŠESTÝ, sobota 8.8.2020

• Vedoucí dne: Koleje
  • Služba:  Hladový krokodýl
    • Hladový krokodýl: „Po Safari není hlad, můžeme se jenom smát.“

První táborová sobota. Po pravidelných ranních rituálech následovalo vysvětlení pravidel celodenní hry Safari. Letos se hrálo střídavě na území Drsné planiny i Safari. Opět byl součástí hry šaman. Toho ale měly děti problém ze začátku hry najít, protože byl dobře schovaný. Rodinná kuchařská firma se zástěrami Burger King v čele s grill-masterem Lubošem připravila opět vynikající menu – placky, burgery, čínu a také něco sladkého. Běhalo a hrálo se až do pozdního odpoledne.

Následovala příprava scének, chystání dřeva na oheň a večeře. Po večeři poslední přípravy a hurá přesunout se k táborovému ohni. Zahrály se písničky na přání z dnešní odměny z IDNIÁNŮ, rozdaly se diplomy z prvních her a scénky dětí a vedení. Při hraní ukolébavky se děti uchýlily ke spánku.

DEN SEDMÝ, neděle 9.8.2020

• Vedoucí dne: Dan
  • Služba:  Potrefená husa
    • Hladový krokodýl: „Mungo už nám kvasí, prohrály jsme asi..“
    • Lidožravý delfín: „Sanita a letečák, už z nás není prasečák.“

Sváteční den! Dobrovolná rozcvička (pouze ve složení vedoucích), vánočka s kakaem, letecký den a sanita. Koupání, umývání, praní a pokec s Kari. Na oběd byla uzená polévka a jako druhé uzené s bramborem. Po obědě pokračovala sanita. Až jsme se všichni vyčvachtali, následovala etapovka – bizoni.